2010/02/15

IYAZ "Replay"



Iyaz "Replay" Prequel Music Video - YouTube

 

Shawty's like a melody in my head
That I can't keep out
Got me singin' like
Na na na na everyday
It's like my iPod stuck on replay, replay
Remember the first time we met
You was at the mall wit yo friend
I was scared to approach ya
But then you came closer
Hopin' you would give me a chance
Who would have ever knew
That we would ever be more than friends
We're real worldwide, breakin all the rules
She like a song played again and again
That girl, like somethin off a poster
That girl, is a dime they say
That girl, is a gun to my holster
She's runnin through my mind all day, ay
Shawty's like a melody in my head
That I can't keep out
Got me singin' like
Na na na na everyday
It's like my iPod stuck on replay, replay
See you been all around the globe
Not once did you leave my mind
We talk on the phone, from night til the morn
Girl you really change my life
Doin things I never do
I'm in the kitchin cookin things she likes
We're real worldwide, breakin all the rules
Someday I wanna make you my wife
That girl, like somethin off a poster
That girl, is a dime they say
That girl, is the gun to my holster
She's runnin through my mind all day,
Shawty's like a melody in my head
That I can't keep out
Got me singin' like
Na na na na everyday
It's like my ipon stuck on replay, replay
I can be your melody
A girl that could write you a symphony
The one that could fill your fantasies
So come baby girl let's sing with me
Ay, I can be your melody
A girl that could write you a symphony
The one that could fill your fantasies
So come baby girl let's sing with me


彼女はいつも俺の頭の中を流れるメロディみたいで
追い出すことなんて出来ないんだ
自然と毎日彼女のことを考えてる
鼻歌でも歌うみたいに
iPodでずっとリピートしてるみたいにね
初めて会った時を思い出してみて
君は友達とショッピングに来てた
俺は君に声をかけるのをためらってたんだ
でも、君の方から来てくれた
俺にチャンスをくれるみたいに
俺たちが友達以上になるなんてきっと誰も思ってなかったよ
世界レベルで常識破りな2人
彼女は何度も繰り返し流れる曲みたいなんだ
あの娘は、どこか出来の悪いポスターのようで
あの娘は、つまらない女の子だって周りの奴は言う
それでもあの娘は、俺のホルスターにぴったり収まる拳銃
いつだって頭から離れない
彼女はいつも俺の頭の中を流れるメロディみたいで
追い出すことなんて出来ないんだ
自然と毎日彼女のことを考えてる
鼻歌でも歌うみたいに
iPodでずっとリピートしてるみたいにね
君はいつだって俺のことを考えてくれてた
一晩中電話したりして
君のおかげで俺の人生は本当に変わった
今までしたことのないような事だってしてる
彼女の好きなものを、こうやって台所で作ってるなんてね
ルールなんて全て壊すんだ
いつか君と結婚したいんだ
あの娘は、どこか出来の悪いポスターのようで
あの娘は、つまらない女の子だって周りの奴は言う
それでもあの娘は、俺のホルスターにぴったり収まる拳銃
いつだって頭から離れない
彼女はいつも俺の頭の中を流れるメロディみたいで
追い出すことなんて出来ないんだ
自然と毎日彼女のことを考えてる
鼻歌でも歌うみたいに
iPodでずっとリピートしてるみたいにね
俺が君のメロディになるよ
君というメロディに重ねてハーモニーを奏でるように
きっと君も満足してくれると思う
だから、一緒に歌おう

IYAZ – Replay : Tunes

 

曲自体はかなり前の曲なんですが、いつもは中2的な聴き方をしているので
歌詞を見ないですし、考えることも少ないのですが
偶然見たブログで日本語訳を初めて知って曲だけじゃなく
"なかなかいい歌詞だな"なんて思ってしまったのでご紹介を。

(中2 = 14歳レベルの幼い考えを揶揄する言葉。 - はてなキーワード)

といっても、歌詞をここまで引用していいのか
著作権的にどうなのかという不安ではありますけども。。。(;´∀`)w

 

 

昨日は久しぶりにいろんな方と恋バナをして、変な感じでしたね。w
いろいろとお付き合いありがとうございました。

あ、どちらかと言えば上の曲よりも"恋する友人"には"さよならメモリーズ"の歌詞の方が
あっているような気もしますね。

これはよく親にも言われるのですが、真面目に高校に通えたのも"あの人"のお陰ですよね。

僕はあれから少しは大人になれたのかな?

…なんて思っていて、最近は
次は、"僕が支えてあげる側の恋がしたい"なんて生意気に思っていましたけど。

うちだったら幸せにしてあげるって言葉は信じれない・・かなぁ。。
どうやって?って聞きたいです(笑)

なんて友人に言われて、直ぐに納得してしまう単純な私だったりします。

君をしあわせにしてあげる自信はないけど、それでも一緒にいてください。

ぐらいのスタンスの方が、正しいのかも知れませんね。
なんて、"答え"なんてあるわけないのにね。失礼しました。

 

人肌恋しいゼ。w
今年もチョコ、ゼロだしね。w
ホワイトデーが楽だお。\(^o^)/w

0 件のコメント: